Salgsvilkår støttemedlemskap.
Salgsbetingelser
Nedenfor finner du våre salgsbetingelser som gjelder for salg av støttemedlemskap i Bærekraftige liv (org nr: 814463842)
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Har du spørsmål rundt dine rettigheter og lovverk rundt kjøp anbefaler vi deg å ta en titt på Forbrukerportalen.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Bærekraftige liv SA er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.
For å inngå støttemedlemskap må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å betale for deg.
Forbehold
Vi tar forbehold om feil i priser, tekst/spesifikasjoner og at medlemsfordeler kan endres.
Betaling
Støttemedlemsskap i Bærekraftige liv betales med VIPPS.
Angrefrist
Med medlemskap løper fristen for angrerett dagen etter bekreftelse på kjøp er mottatt i henhold til angrerettloven. Ønsker du å angre, send oss et utfylt angrerettskjema på post@barekraftigeliv.no
Avslutte abonnement eller medlemskap
Ditt støttemedlemskap fornyes automatisk til du eventuelt sier opp medlemskapet. Manglende betaling anses ikke som oppsigelse. Avslutte støttemedlemskap kan gjøres ved å logge inn på vipps og avslutte avtalen, eller sende en epost til post@barekraftigeliv.no merket “avslutte støttemedlemskap”.
Betalingen
Ved bestilling og betaling av medlemskap starter leveransen umiddelbart og belastningen gjennomføres umiddelbart.
Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
– Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
– Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
– Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt. Selger tilbakefører beløpet senest 14 dager etter varen er mottatt i retur.
Konfliktløsning
Klager rettes til organisasjonen innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.